MicroGlow / Microtox

En ny genialisk produkt för inslussning av produkter och fungerar som leveranssystem. Bland de första i sitt slag med mikrokanalteknik, som är tunnare än ett mänskligt hårstrå. Designad för att smärtfritt och effektivt leverera produkter i huden.

MicroGlow består av en behållare och ett nålhus med 20 nålar.  När nålarna trycks in i huden öppnas behållaren och produkten rinner ner genom kanaler i nålarna. MicroGlow är ett micro channeling leveranssystem med hårtunna nålar som smärtfritt levererar specialanpassade produkter in i huden.

Fördelar och Nackdelar med MicroGlow

Fördelar med MicroGlow behadling:
+Drar ihop porer med micro-Botox.
+Jämnar och slätar ut huden.
+Förbättrar ytliga acneärr.
+Bleker pigmenteringar med rätt produkter.
+Smärtfri behandling med minimal risk för rodnad.

Nackdelar med MicroGlow behandling:

- Resultatet är ej permanent, för att bibehålla resultatet krävs därmed påfyllning regelbundet.
- Vid behandling kan rodnad/eller svullnad uppstå.

Inför en behandling med MicroGlow

Du träffar en av våra certifierade och legitimerad behandlare för en personlig konsultation fysiskt eller digitalt.  Konsultation har alltid varit en viktigt grund i vårt arbete, men nu  ett krav i samband med den nya estetiska lagen som infördes den 1 juli 2021. Det innebär att alla nya kunder som önskar en injektionsbehandling hos oss måste boka en konsultation först. Därefter innfaller det en betänkte tid på 48 timmar innan behandling kan utföras. Detta gäller inte om du är en återkommande kund och gör samma typ av behandling inom 6 månader.

Under våra konsultioner går vi tillsammans igenom dina önskemål och förväntningar, vi ger dig skriftligt samt muntligt information om de behandlingen/arna du önskar utföra.  Därefter rekommenderar vi behandling/ar som är lämplig/a, vi anger fördelar samt risker med vardera behandlingen vi föreslår.  Vi går igenom din hälsostatus samt eventuell medicinering.

När passar det inte att utföra en MicroGlow behandling?

- Aktiv acne.
- Inflammerad rosacea.
- Benägenhet för keloid ärr.
- Roaccutan behandling de senaste 6 månaderna (beroende av hudens skick).
- Pågående infektion i kroppen och/eller huden.
- Gravida och ammande.

Efter en MicroGlow behandling

- Du som klient kan uppleva en rodnad och lättare svullnad i huden som vid solbränna. Detta försvinner normalt efter några timmar.
-
Tvätta inte ansiktet under de första 6 timmarna. Använd sedan en mild cleanser och rengör försiktigt. Du kan återgå till din normal regim dagen efter.

-Ingen solning under minst 24 timmer efter behandlingen.
-Använd inte exfolierande mediciner eller produkter under minst 2 veckor efter behandling.
-Ingen träning, bastu eller ångbad om det fortfarande finns en irritation i huden efter behandlingen.
-Använd inte make-up under minst 6 timmar efter behandling
-Vi rekommenderar en ”underhållsbehandling” 1-2 gånger per år eller en kur på 3 behandlingar var 4-6 vecka.