MicroGold / Microtox

En ny genialisk produkt för inslussning av produkter och fungerar som leveranssystem. Bland de första i sitt slag med mikrokanalteknik, som är tunnare än ett mänskligt hårstrå. Designad för att smärtfritt och effektivt leverera produkter i huden. Micro Botox är en ny behandling med MicroGold där vi använder Botox för att behandla t.ex. stora porer och fina linjer och rynkor.

MicroGold Microchanneling Quick 4-step treatment guide

MicroGold består av en behållare och ett nålhus med 20 nålar. De supertunna nålarna tillverkas av titan och är överdragna med guld. När nålarna trycks in i huden öppnas behållaren och produkten rinner ner genom kanaler i nålarna. MicroGold är ett guldöverdraget micro channeling leveranssystem med hårtunna nålar som smärtfritt levererar specialanpassade produkter in i huden.

Fördelar och Nackdelar med MicroGold

Fördelar med MicroGold behadling:
+Drar ihop porer med micro-Botox.
+Jämnar och slätar ut huden.
+Förbättrar ytliga acneärr.
+Bleker pigmenteringar med rätt produkter.
+Smärtfri behandling med minimal risk för rodnad.

Nackdelar med MicroGold behandling:

- Resultatet är ej permanent, för att bibehålla resultatet krävs därmed påfyllning regelbundet.
- Vid behandling kan rodnad/eller svullnad uppstå.

Inför en behandling med MicroGold

Du träffar en av våra certifierade behandlare för en personlig konsultation där vi tillsammans går igenom dina önskemål. Därefter rekommenderar vi behandling/ar som är lämplig/a, vi anger fördelar samt risker med vardera behandlingen vi föreslår.  Vi går igenom din hälsostatus samt eventuell medicinering. Ett beslut fattas därefter. Du som klient har många gånger möjlighet att utföra behandling direkt efter konsultation i mån av tid  om du så önskar eller så bokas en ny tid.

När passar det inte att utföra en MicroGold behandling?

- Aktiv acne.
- Inflammerad rosacea.
- Benägenhet för Keloid ärr.
- Roaccutan behandling de senaste 6 månaderna (beroende av hudens skick).
- Pågående infektion i kroppen och/eller huden.
- Gravida och ammande.

Efter en MicroGold behandling

- Du som klient kan uppleva en rodnad och lättare svullnad i huden som vid solbränna. Detta försvinner normalt efter några timmar.
-
Tvätta inte ansiktet under de första 6 timmarna. Använd sedan en mild cleanser och rengör försiktigt. Du kan återgå till din normal regim dagen efter.

-Ingen solning under minst 24 timmer efter behandlingen.
-Använd inte exfolierande mediciner eller produkter under minst 2 veckor efter behandling.
-Ingen träning, bastu eller ångbad om det fortfarande finns en irritation i huden efter behandlingen.
-Använd inte make-up under minst 6 timmar efter behandling
-Vi rekommenderar en ”underhållsbehandling” 1-2 gånger per år eller en kur på 3 behandlingar var 4-6 vecka.