PRX-T33

PRX-T33 är den nya generationens TCA-peel som passar alla hudtyper, åldrar och och årstider. På Improve Clinic utför vi behandlingen för att förstärka och förhöja effekten av de estetiska behandlingarna. Behandlingen är i stortsätt smärtfri och orsakar minimal fjällning.

Om PRXT-T33

PRX-T33 är nästa generations ”Art of Antiageing” som, med få eller inga sociala begränsningar, möter dagens och morgondagens kunders behov av effektiv och resultatinriktad antiåldrandevård.
-Ingen ”frosting” eller ”down-time”
-För alla hudtyper och alla årstider
-Patenterad formula med TCA 33% och väteperoxid
-Vetenskapligt dokumenterad Medical Device CE-märkt klass I

TCA + VÄTEPEROXID - Två substanser som interagerar på cellulär nivå och ger huden egenskaper som ej tidigare varit möjliga. Ger ingen ljuskänslighet eller några oönskade sidoeffekter. Upptäckten består i att ha förvandlat TCA från ett kaustiskt (syrafrätande) ämne, välkänt och sedan länge använt i läkemedelsvärlden inom estetisk dermatologi, till ett ämne som inte orsakar denaturering av hudens proteiner utan erbjuder en intensiv biorevitaliserande behandling utan traditionell flagning och social begränsning.

De olika behandlingsområden

PRX-T33 masseras in i huden med ett stadigt tryck. Den här magiska behandlingen ger ökad kollagenstimulering, revitalisering och verkar volymuppbyggande och reducerar linjer och rynkor samt ger en jämnare hudton. PRX-T33 passar att göra året runt då huden inte blir ljuskänslig.

Rynkor och linjer
Torr hud
Förlorad fasthet och elasticitet
Nedsatt fyllighet
Ojämna pigmenteringar
Ärrbildningar
Bristningar
Ärrbildningar
Åldrad hud hals, dekolletage och händer.

Dessutom är det möjligt att kombinera med en rad estetiska injektionsbehandlingar som boostar, förlänger och förstärker resultat med bl.a.
Prxt-T33 går utmärkt att kombinera med följande injektionsbehandlingar:
Botox
Filler
Skinbooster
Profhilo
Microtox
Microneedling/Dermapen
PRP (Vampyrbehandling)

När passar det inte att utföra en PRX-T33 behandling?

Behandlingen utförs inte vid:
-Blommande Herpes simplex
-Kirurgiska ingrepp i behandlingsområdet (2-6 månader)
-Immunnedsättande och blödarbenägna sjukdomar
.Genetiska anlag att utveckla keloider och hypertrofisk ärrvävnad
-Graviditet och amning
-Bakteriell infektion